Byta skola? Ja tack

Aaah jag döör! Jag måste byta skola, orkar verkligen inte mer på den jag går på nu!!
1. Jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta men, klassen styrs av dom "coola". Det är helt sjuk egentligen?! Att alla inte är lika mycket värda? Tänk om du var den som stog i ett hörn mesans alla viskade och skrattade åt dig, det händer inte mig.. Men jag fattar inte varför man bara inte respekterar alla? Om man inte dricker alkohol och röker då är man värsta tönten, men ursäkta mig för att jag inte vill få cancer eller liknande, eller kanske bli alkis? Och men hör hela tiden hur folk snackar skit om "töntarna". Det är två gäng i min klass som är "coola" i ena gänget är det tre tjejer och i andra gänget är det 3/4 killar :/ och dom är helt fast vid varandra! Om man går och pratar med någon från ena gänget står det andra gänget o glor på en! Asså kom igen, inget kommer hända bara för att vi pratar med någon..
2. Man vågar inte räcka upp handen på någon lektion för om man gör det och säger fel så börjar alla coola skratta åt en och efter lektionen så retar dom en, man är väl inte världens smartaste, ingen är perfekt? Eller hur?
3. Känslan man får innan man går till skolan och efter, det är så himla svårt att beskriva men man känner sig nervös samtidigt ledsen och rädd.. Man får ångest kvällen innan.. Men vill bara ligga kvar i sägen, och slippa skit skolan, men det är ju inte så enkelt :/ och när man går hem från skolan tänker man "yes! Då var den dagen avklarad" men sen kommer man på att det typ bara är hela nästa termin, åttan och nian :( jag orkar inte mer av detta!
Aa det var väl typ det enda jag ville säga, tråkigt inlägg. Men jag orkar inte bry mig.
// Matilda

Haha bilden ;) Kornelia sitter där helt ensam och hoppas på att någon ska komma ;) haha

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!