Börja tänk på andra en dig själv!

Hej!
Nu när Emma har bott/bor här så har jag börjat förstå att alla har inte föräldrar som bryr sig. Det finns barn som har föräldrar som är psykiskt sjuka eller föräldrar som helt enkelt inte kan ta hand om sina barn.
När man sitter där med sina föräldrar känns det ju så självklart att alla har det så, men så är det verkligen inte. Tänk på dom som aldrig firat en riktig jul kanske att den enda jul dom har firat har varit att dom suttit ensamma på
t. ex Burger King.
Vi måste börja tänka på vad vi har och inte på det vi inte har.
När du klagar på att det är äcklig mat i skolan, tänk då på att det är tusentals barn i Afrika som svälter.
När du klagar på din äckliga hy, tänk då på att det är hundratals människor som dör i sjukdommar.
När du inte får det du vill ha, så finns det tusentals som skulle vara nöjda med en sak. i ditt rum, din säng.
Jag har börjat tänka mer på detta och det tycker jag att ni också ska göra, om ni inte redan gör det.
En sak till också: Man ska inte dömma folk efter deras bakrund. Du kan ju vara bästavän med nån som varit alkoholist eller som snodde saker förut. Men folk kan faktiskt bättra sig. Folk kan glömma det förflutna och börja om. Så om du nån gång skulle träffa någon som t.ex har tagit droger upprepade gånger så ska du inte se personen som den han/hon var då, för länge sedan. Se personen som den han/hon är nu.
Jag skriver inte den här texten för att det ska värka som att jag är värsta smarta tjejen utan för att jag har börjat tänka på detta och det tycker jag att ni ska göra också.
Kram//kornelia

Kommentarer
Postat av: Sara
2011-11-14 @ 12:00:02 URL: http://aamaziing.blogg.se/

Tack, ha en fin dag :)

Postat av: Emma
2011-11-14 @ 12:23:00 URL: http://jess.blogg.se/

Tackdu! :)

Postat av: lovisa
2011-11-14 @ 12:37:49 URL: http://chaitjej.blogg.se/

sv: men åh tack finis, glad jag bilr! om du är intresserad så finns det en länk till bloglovin i min nmeny :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!